Nytpo-ciekawostki nr 98188

Więcej niż ćwierć ludzkości na świecie należy do wschodnich religii, które obejmują buddyzm, hinduizm, Sikhism i taiozm. Odprawiają obrzędy w świątyniach, które zadziwiają swoją architektoniką. Od starożytnych ruin Ankon Wat do zdecydowanie współczesnego Wata Rong Khun – jest setki jeżeli nie tysiące zdumiewających świątyń.
Najdłuższy dystans pokonany na drążku pogo to 37,18 km. W niecodzienną podróż wyruszył Ashrita Furman, pochodzący z Jamajki. "Przeskoczenie" całego dystansu zajęło mu 12 godzin i 27 minut.
On - He Ping Ping. Ona - Svietlana Pankratowa. Para, przy której Doda i Nergal tracą swoje miano "najgorzej dobranej pary świata". Jej nogi mierzą 132 cm, a on ma... 73 cm. Po lewej stronie zdjęcie wykonane na Trafalgar Square, w Londynie we wrześniu 2008 roku.
Napisała 26 wyrazowe zdanie w 25 sekund. Podeszła do zadania ''z marszu''.Melissa Thompson, 27-latka z Salford pod Manchesterem pobiła rekord szybkości w smsowaniu. Czeka jeszcze na oficjalne wpisanie swojego wyczynu przez Księgę Rekordów Guinnessa.Thompson wpisanie tego tekstu zajęło zaledwie 25 sekund - poprawiła rekord świata o 9 sekund! Wcześniejsza rekordzista, Amerykanin Franklin Page, na tym samym telefonie taką samą treść wpisał w 34,54 sekundy.
Dotykanie towaru w sklepie lub wyobrażanie sobie, że jesteśmy jego posiadaczami, sprawia, że łatwiej decydujemy się na kupno - ostrzegają naukowcy na łamach pisma "Journal of Consumer Research" - W czterech badaniach odkryłyśmy, że zwykłe dotykanie przedmiotu nasila poczucie własności - piszą autorki badań, Joann Peck z University of Wisconsin-Madison i Suzanne B. Shu z University of California w Los Angeles. Jak dodają, skutek jest taki, że potencjalny nabywca gotów jest więcej zapłacić za przedmiot, który sobie upodobał. Osoby, które nie dotykały wybieranych towarów, były gotowe zapłacić mniej. Zwykle wrażenia z dotykania nabywanych przedmiotów są pozytywne lub neutralne. Wówczas dotyk działa wzmacniająco na decyzję o zakupie. W nielicznych wyjątkach, kiedy dotykanie wiązało się z negatywnymi odczuciami, nabywcy nie deklarowali chęci wyższej zapłaty - precyzują badaczki.