Nytpo-ciekawostki nr 71752
Pomparkour to swego rodzaju parkour, z taką różnicą, że zamiast samych rąk i nóg, wykorzystuje się dodatkowo drabinę. Najprawdopodobniej sport ten ma swoje korzenie w hakówce, czyli wspinaczce po osadzonych wcześniej punktach asekuracyjnych.
Jeżeli chcesz zarobić 100 tys. USD (0,3 mln zł) musisz się wybrać do Ameryki po czym gdzieś na którymś z wystąpień Baraca Obamy wstać, zrzucić z siebie wszystkie rzeczy po czym przebiec się kawałek nago. Pamiętaj, musisz mieć na klatce piersiowej napisane "Battlecam" oraz również to wykrzykiwać. Wtedy miliarder Alki David wypłaci Ci sowitą nagrodę.
Bliźniaki urodzone w noc sylwestrową mają wyjątkowego pecha. Pierwszy z braci urodził się przed północą, drugi - już po. Tarrance Griffin urodził się o 23:51 31 grudnia w amerykańskiej miejscowości Rochester. Jego brat bliźniak , Tariq, przyszedł na świat 26 minut później. Co to oznacza dla dzieci i dla rodziców? To proste - bracia są bliźniakami, ale w aktach urodzenia będą mieli wpisane nie tylko różne godziny, ale też dni i lata urodzenia. Ich mama cieszy się z narodzin dzieci, jednak uważa ich różne daty urodzenia za co najmniej dziwne. Rodzice przyznają, że pomijając nietypowe urodziny, obaj chłopcy czują się dobrze.
Kanadyjska Arktyka dostarcza kolejnych dowodów na to, że klimat się zmienia – entomolodzy znaleźli w tym roku osy właśnie na Dalekiej Północy.
Dotykanie towaru w sklepie lub wyobrażanie sobie, że jesteśmy jego posiadaczami, sprawia, że łatwiej decydujemy się na kupno - ostrzegają naukowcy na łamach pisma "Journal of Consumer Research" - W czterech badaniach odkryłyśmy, że zwykłe dotykanie przedmiotu nasila poczucie własności - piszą autorki badań, Joann Peck z University of Wisconsin-Madison i Suzanne B. Shu z University of California w Los Angeles. Jak dodają, skutek jest taki, że potencjalny nabywca gotów jest więcej zapłacić za przedmiot, który sobie upodobał. Osoby, które nie dotykały wybieranych towarów, były gotowe zapłacić mniej. Zwykle wrażenia z dotykania nabywanych przedmiotów są pozytywne lub neutralne. Wówczas dotyk działa wzmacniająco na decyzję o zakupie. W nielicznych wyjątkach, kiedy dotykanie wiązało się z negatywnymi odczuciami, nabywcy nie deklarowali chęci wyższej zapłaty - precyzują badaczki.